Hydrus 1 İsimli Gizli Bir Galaksi Keşfedildi

Bilim insanları tarafından daha önce tespit edilemeyen Samanyolu Galaksisi’nin etrafındaki yörüngede küçük gökada benzeri bir yapı buldu. Hydrus 1 ismi verilen bu küçük galaksi dünyadan 90 bin ışık yılı uzakta, galaksimizin diğer iki uydusunun (Küçük ve Büyük Macellan Bulutları – SMC ve LMC) arasında yer alıyor. Küçük galaksi Şili’de yer alan Blanco Teleskobu’nda yer alan DECAM (Karanlık Enerji) kamerası kullanılarak tespit edildi. Bu çalışma Pennsylvania’daki Carnegie Mellon Üniversitesi’nden (CMU) Sergey Koposov tarafından yönetildi. Konuya dair bir makale yayımlayan ekip, “Büyük ve Küçük Macellan Bulutlarının arasında yer alan Hydrus takımyıldızının yakınında bir cüce galaksi keşfettiğimizi bildiriyoruz” açıklamasında bulundu. Hydrus 1, ultra-zayıf olarak tanımlanan bir cüce gökadadır. Galaksiye sadece yaklaşık 326 ışıkyılı uzaklıkta. Bu Samanyolu galaksisinin 100.000 ışıkyılı boyunca uzandığı düşünüldüğünde oldukça değerli.

Samanyolu’nun Yörüngesinde Gizli Bir Galaksi Keşfedildi

Galaksi o kadar küçük ki, aslında küresel bir kümelenme, yıldızların gevşek bir koleksiyonu olabilir. Araştırmacılar, Hydrus 1’in nispeten metal yönünden fakir olan yıldızlara sahip olduğunu, bunun gibi diğer şüpheli cüce gökadalara benzediğini tespit etti. Gökadalar, kendi gökadamızda 400 milyara varan yıldızdan çok daha az, yaklaşık 100 milyon ila birkaç milyar yıldıza sahiplerse “cüce” olarak tanımlanır. Ekip, galaksinin dönmekte olduğunu da belirtti ve bu tespit edilen ilk dönen ultra cüce gökada. Muhtemelen yakın olması sebebiyle galaksi karanlık madde yönünden oldukça zengin. Şu anda Hydrus 1 ve yakındaki SMC ve LMC arasındaki bağlantı açık değil. Ancak yakın zamanda yakındaki yıldızların çarpıcı bir haritasını yayınlayan Gaia görevinden elde edilen verilerin bize bazı önemli ipuçları verebileceği umuluyor.

Kaynak: http://www.iflscience.com/space/a-hidden-galaxy-has-been-found-orbiting-our-milky-way/