Gökbilimciler Tarafından Keşfedilen Gökada Üstkümesi, Evrene Bakışı Değiştiriyor

Geçen yıl gökbilimciler, Dünya’dan yaklaşık 4 milyar ışıkyılı uzaklıkta bulunan muazzam bir gökadalar kümesi keşfetti. Bu küme sadece kosmosun bilinen en büyük yapılarından birisi olmakla kalmıyor, aynı zamanda dünyadan gözlemlenebilen en uzak üstküme. Uzaya baktığınız zaman her şey bir perspektif meselesidir. Oturduğunuz yerden içinde bulunduğumuz gezegen büyük gibi görünse bile, Dünya güneş sistemimizin sadece küçük bir parçası. Aslında Dünya galaksimiz samanyolundaki önemsiz lekelerden birisi. Galaksiler kendilerini gökada grupları ve kümeleri olarak adlandırılan daha büyük yığınlara yerleştirilmişlerdir ve daha sonra üstkümeler vardır.

Bunlar bir avuç dolusu gökada kümelerini toplayan hayal edilemeyecek kadar büyük kozmik kümelenmelerdir. Hindistan’daki bir astronom ekibi tarafından keşfedilen ve Sarasvati nehrinin ismi verilen bu yoğun üst küme bu abir avuç üstküme arasında yer alıyor. Inter Üniversitesi Astronomi ve Astrofizik Merkezi’nden (IUCAA) araştırmacılar tarafından keşfedilen Saraswatiüstkümesi, 600 milyon ışıkyılı uzunluğa sahip destansı bir alana yayılıyor. Muazzam büyüklüğünden ve kütlesinden başka,Saraswati’yi bu kadar önemli hale getiren şey dünyaya olan uzaklığı. Gökada üstkümesi Dünya’ya 4 milyar ışık yılı uzaklıkta bulunuyor.

Gökbilimciler bu kadar uzaktaki bir üstkümeyi ilk defa görüntülemeyi başardı. AraştırmacılarSaraswati’yi, Sloan Dijital Gökyüzü Anketi’nden gelen verileri inceleyerek konumlandırdı. Bu hesaplamalara göre üstküme 43 küme ve 400 gökada içeriyor. En heyecan verici şey, Saraswati’yle ilgili en heyecan verici şey ise Dünya’ya olan mesafesinden dolayı ışığın buraya gelmek için çok uzun bir yol kat ediyor olması. Bu da evrenin sadece 10 milyar yaşındakini halini gözlemleme olanağını gökbilimcilere sunduğu anlamına geliyor. Zamanda böylesi bir geri dönme üstyapıların nasıl oluştuğunu anlamaya yardımcı olabilir ve evrenin erken aşamalarında gelişimin nasıl meydana geldiği ve koşullarının neler olduğu incelenebilir.

Kaynak: https://www.sciencealert.com/scientists-discover-one-of-the-largest-known-structures-in-the-universe-Saraswati-galaxy-supercluster