Sierra Leone’deki yarasalarda yeni bir Ebola virüsü türü keşfedildi. Ülke hükumeti tespi edilen bu virüsü 26 Temmuz’da duyurdu. Patojenlerin insan popülasyonlarına yayılmasından önce yeni virüsleri tespit etmek isteyen araştırmacılar, ülkenin Bombali bölgesindeki yarasalar da ebola virüsünün yeni türünü keşfetti. Böylelikle bu virüsün 6. türü keşfedilmiş oldu.

Virüs avcılığı PREDICT projesinde yer alan ve Davis Üniversitesinde bir patolog olan Tracey Goldstein ”Virüsün RNA analizi, diğer Ebola virüsleriyle benzerlik gösteriyor. Ancak bu oldukça farklı. Bir insan hücresine girebilir ama bu insanların hastalanmasını sağlayabileceği anlamına gelmiyor.” dedi. Goldstein ve meslektaşları, Bombali virüsünün insan hücrelerini enfekte edebildiğini doğruladı, ancak insanlarda hastalığa neden olup olmayacağını hala bilmiyorlar.

PREDICT ve ortakları virüsü incelemeye devam ediyor ve Bombali bölgesindeki insanları yarasalardan uzak kalmak için eğitiyorlar. Bu noktada Goldstein “İnsanlara alarm verilmemesi gerektiğini düşünüyorum” dedi. Reston virüsü gibi bazı Ebola türleri, primatlarda hastalığa neden olmuş ancak insanlarda herhangi bir olumsuz duruma sebep olmamıştı. Ama virüsün diğer türlerinden olan Zaire virüsü, yaygın salgınlara neden olmuştu.

Kaynak: https://www.sciencenews.org/blog/science-ticker/new-ebola-virus-species-bats-sierra-leone?tgt=nr