Dinozorları Öldüren Asteroid Farklı Bir Yere Düşse Nesilleri Tükenmeyecekti!

Tohoku Üniversitesi ve Japonya’nın Tsukuba Meteoroloji Araştırmaları Enstitüsü tarafından (Japonya’da) yayınlanan yeni bir araştırmaya göre, 66 milyon yıl önce gezegenimize çarpan büyük asteroidin başka bir yere düşmesi halinde dinozor yaşamı sona ermeyecekti. KunioKaiho ve NagaOshima’nın yazdığı yeni çalışmada, “Dünyaya düşen asteroidin düşüş yeri, dünyadaki yaşam türünü değiştirdi. Farklı bir yere düşseydi kitlesel bir yok oluş ihtimali oldukça düşük olacaktı”ifadeleri kullanıldı. Dünyayı etkileyen asteroid çarpmaları bir defadan fazla oldu.

Dinozorları Öldüren Asteroid Farklı Bir Yere Düşse Nesilleri Tükenmeyecekti

Günümüzde Cretaceous-Paleogene veya K-Pg yok olma olayı olarak adlandırılan olayda, sonunda Chicxulub kraterini meydana getiren devasa çarpışma olayı, gezegenimizdeki hayvan hayatının yüzde 75’ini yok etti. Yeni yayımlanan araştırmaya göre, çarpan büyük asteroid gezegenimizi dünyanın herhangi bir yerinden, çoğu kıtanın ortasından veya hatta okyanusta olduğu gibi etkilemiş olsaydı, büyük sürüngenlerin nesli yüksek olasılıkla tükenmeyecekti. Nature dergisinde yayınlanan bir çalışmada, “Bu önemli olay, ancak asteroid hidrolojik bölgelerin yaklaşık% 13’ünü işgal eden hidrokarbon açısından zengin bölgelere çarparsa oluşabilir” açıklaması yapıldı. Bilim insanları aslında Dünya yüzeyinin sadece yüzde 13’ünün çarpışma olayını kitlesel bir yok oluşa dönüştürmek için gerekli malzemeleri içerdiğini belirtti.

Dinozorları Öldüren Asteroid Farklı Bir Yere Düşse Nesilleri Tükenmeyecekti
Araştırmacılar, çarpışma sırasında meydana çıkan büyük enerjinin Yukatan Yarımadası’ndasığ bir denizin altında depolanan hidrokarbonların muazzam rezervuarları ve ham petrol üzerinde yanıcı bir etkisinin olduğunu iddia ediyor. Çarpma sonrasında meydana gelen yanma gezegenin stratosferi içerisinde büyük miktarda kurum ve kükürt üretecek ve tüm ekosistemin çökmesine sebep olacak bir dizi olayı tetikledi. Nihayetinde Dünyanın dörtte üçlük bölümünü yok edecek şekilde güneşi bloke etti. Bilim insanları günümüzde asteroidin bugünkü Kuzey Amerika doğu kıyısı, Orta Doğu ve Sibirya gibi yosunlardan zengin deniz kıyı bölgelerine düşmesi durumunda bu tür bir yok oluş olayı tetikleneceğini söylüyor.

Kaynak: https://www.nature.com/articles/s41598-017-14199-x