Hobbitler İnsan Irkıyla Akraba

Efsane kitap ve film serisi Yüzüklerin Efendisi’nin sevilen karakterleri Hobbit’lerin yeni gerçekleştirilen bir araştırma sonucunda insan ırkıyla akraba oldukları ortaya çıktı. Bu buluşla birlikte Endonezya’da yaşadığı tespit edilen Hobbitler evrim tarihini baştan sona değiştirebilir.

İnsanların evrimsel olarak nasıl bir gelişme gösterdiği birçok buluşa rağmen bilim insanları tarafından araştırılmaya devam ediyor. Gizemini hala korumakla birlikte her geçen gün insanın geçmişine dair yeni bir bulgu ortaya çıkıyor. Dünya üzerinde bir dönem yaşamış olan yeni bir insan türünün keşfedilmiş olması bilim insanları tarafından heyecanla karşılanıyor.

Hobbitler İnsan Irkıyla Akraba

2003 yılında Endonezya bölgesinde Hobbit’lere benzeyen ve bilim insanları tarafından Homo Floresiensis adı verilen bir tür hakkında yeni bir bulgu ortaya çıktı. Önceden modern insanların (Homo Sapiens) atası olarak kabul edilen ve Dik İnsan olarak adlandırılan Homo Erectus kategorisine girdiği düşünülen Hobbit ırkının geçmişi bilinenden daha eskiye dayanıyor.

Avusturalya Ulusal Üniversitesi tarafından yapılan araştırmalar sonucunda Hobbit olarak adlandırılan bu türün insandan çok daha önce evrimleştiği ortaya çıkarıldı. Hatta Hobbitlerin varlıklarına dair robot bir resim oluşturuldu. Journal of Human Evolution dergisinde yayınlanan çalışma sonrası Homo Floresiensis türünün kökenine dair birkaç popüler teori çürümüş oldu. Geçersiz hale gelen teorilerin en başında tekil Homo Sapiens mutasyonu olasılığı geliyor.

Hobbitler İnsan Irkıyla Akraba
Hobbitlerin önceleri 18 ile 20 bin yıllık bir tarihi olduğu düşünülürken, yeni ortaya konan bulgulara göre bu ırk 60 ile 100 bin yaş aralığında. Mağara adamları olarak adlandırılan Neandertal türe tropik bir akrabalığı olduğu düşünülen Hobbitler, sanıldığının aksine daha ilkel bir tür. Bu türün Afrika’da milyonlarca yıl önce yaşamış olan Homo Habilis ya da Australopithecus Afarensis benzeri oldukları araştırmalar sonunda ortaya konuluyor.

Kaynak: https://www.sciencedaily.com/releases/2017/04/170421084917.htm